Ştiri / Tehnologie |
Alimentarea în aer a aeronavelor ar putea reduce costurile
Cercetătorii de la Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Zurich, Elveţia, au declarat că un sistem de re-alimentare în zbor a avioanelor de pasageri ar putea reduce cantitatea de kerosen necesară pentru un zbor de cursă lungă cu aproape un sfert.
Rezervele de kerosen constituie circa o treime din greutatea la decolare a zborurilor de pasageri pe distanţe lungi aşa că reducerea lor şi alimentarea în aer ar putea însemna economii uriaşe, reducerea consumului de combustibil la nivel de aeronavă fiind între 11 şi 23 la sută pentru un zbor tipic de 6000 mile marine, cu o sarcină utilă de 250 de pasageri.
Zborurile de pasageri ar putea decola cu mai puţin combustibil şi ar realimenta când ajung la altitudinea de 10000 de metri.
Avioane de realimentare ar duce suficient combustibil pentru a alimenta între trei şi cinci aeronave de pasageri, în staţii de combustibil pe cer, în apropierea principalelor rute de transport şi departe de zonele locuite.
Acest lucru ar reduce, de asemenea, poluarea fonică în apropierea aeroporturilor, avioanele făcând mai mult zgomot la decolare dacă sunt mai grele.
Sistemul ar permite ca zborurile să se desfăşoare non-stop între destinaţii depărtate.