Ştiri / Societate |
În Elveţia s-a deschis cel mai lung și mai adânc tunel feroviar din lume
Tunelul Gotthard, lung de 57 kilometri, cel mai lung și mai adânc tunel feroviar din lume, s-a deschis oficial în Elveţia.
Proiectul, care a costat mai mult de 12 miliarde dolari, a fost aprobat de către alegătorii elveţieni printr-un referendum, în 1992.
Tunelul ajunge până la 2,3 km adâncime şi trece prin stânca care ajunge la temperaturi de 46 grade C. S-a lucrat prin 73 de tipuri diferite de roci, unele la fel de tari ca granitul, altele la fel de moi ca zahărul. Mai mult de 28 milioane tone de rocă au fost excavate şi folosite apoi la betonul pentru construcţie.
Nouă muncitori au murit în accidente, în timpul construirii tunelului. Patru dintre ei au fost germani, trei italieni, unul din Africa de Sud şi unul din Austria. Ei sunt comemoraţi printr-o placă aflată la capătul nordic al tunelului.
Tunelul asigură o legătură feroviară de mare viteză prin Alpii elveţieni, între nordul şi sudul Europei, ceea ce va revoluţiona transportul european de mărfuri. Mărfurile transportate în prezent, de un milion de camioane pe an, vor merge cu trenul de la Rotterdam în Olanda la Genova, în Italia.
Serviciile complete de transport vor fi disponibile din decembrie şi timpul de călătorie între Zurich şi Milano va fi redus cu o oră, până la două ore şi 40 de minute.
Aproximativ 260 de trenuri de marfă şi 65 de trenuri de pasageri vor trece prin tunel în fiecare zi, într-o călătorie ce va dura mai puţin de 17 minute.
Gotthard a depăşit tunelul feroviar Seikan din Japonia, de 53,9 km şi a pus Tunelul Canalului Mânecii, care leagă Marea Britanie de Franţa, lung de de 50,5 km, pe locul al treilea.