Ştiri şi informaţii din toată lumea
    Ştiri / Societate

    În Elveţia s-a deschis cel mai lung și mai adânc tunel feroviar din lume

    Tunelul Gotthard, lung de 57 kilometri, cel mai lung și mai adânc tunel feroviar din lume, s-a deschis oficial în Elveţia.



    Tunelul Gotthard.


    Proiectul, care a costat mai mult de 12 miliarde dolari, a fost aprobat de către alegătorii elveţieni printr-un referendum, în 1992.

    Tunelul ajunge până la 2,3 km adâncime şi trece prin stânca care ajunge la temperaturi de 46 grade C. S-a lucrat prin 73 de tipuri diferite de roci, unele la fel de tari ca granitul, altele la fel de moi ca zahărul. Mai mult de 28 milioane tone de rocă au fost excavate şi folosite apoi la betonul pentru construcţie.

    Nouă muncitori au murit în accidente, în timpul construirii tunelului. Patru dintre ei au fost germani, trei italieni, unul din Africa de Sud şi unul din Austria. Ei sunt comemoraţi printr-o placă aflată la capătul nordic al tunelului.

    Tunelul asigură o legătură feroviară de mare viteză prin Alpii elveţieni, între nordul şi sudul Europei, ceea ce va revoluţiona transportul european de mărfuri. Mărfurile transportate în prezent, de un milion de camioane pe an, vor merge cu trenul de la Rotterdam în Olanda la Genova, în Italia.

    Serviciile complete de transport vor fi disponibile din decembrie şi timpul de călătorie între Zurich şi Milano va fi redus cu o oră, până la două ore şi 40 de minute.

    Aproximativ 260 de trenuri de marfă şi 65 de trenuri de pasageri vor trece prin tunel în fiecare zi, într-o călătorie ce va dura mai puţin de 17 minute.

    Gotthard a depăşit tunelul feroviar Seikan din Japonia, de 53,9 km şi a pus Tunelul Canalului Mânecii, care leagă Marea Britanie de Franţa, lung de de 50,5 km, pe locul al treilea.

    2 IUNIE 2016



    TE-AR MAI PUTEA INTERESA

    Cel mai mare pachebot din lume, nava de croazieră "Harmony of the Seas" din clasa Oasis, construit de şantierele navale din Saint-Nazaire (vestul Franţei), a fost pus pe linia de plutire înainte de livrarea care va avea loc în aprilie 2016.
    O înţelegere între compania Hyperloop Transport Technologies şi Slovacia, privind introducerea transportului tubular cu viteze de 1100 kilometri pe oră, ar reduce călătoria cu trenul între Viena şi Bratislava la doar opt minute.
    China a inaugurat oficial cea mai lungă cale ferată de mare viteză din lume, Beijing-Guangzhou, cu o lungime de 2298 km. Trenurile pe această rută merg cu 300 km/h, ceea ce reduce timpul de călătorie între capitală şi Guangzhou, un puternic centru economic în sudul Chinei, de la peste 20 de ore la numai opt.
    Martie 2015 a fost cea mai caldă lună martie la nivel global, de când a început înregistrarea temperaturilor în 1880.
    Cel puţin 11 insule din Arhipelagul Insulelor Solomon de Nord au dispărut în ultimele decenii, sau se confruntă cu o eroziune severă.
    Marea Britanie va stabili cea mai mare rezervaţie maritimă continuă din lume în jurul Insulelor Pitcairn, într-un efort de protejare a vieţii din ocean de activităţile de pescuit ilegale.