Sănătate / Ştiinţa şi sănătatea |
Mirosurile simple cresc vânzările şi performanţele intelectuale
BOGDAN-FLORIN PAUL | 30 APRILIE 2023
Mirosurile pot redeştepta amintiri, de exemplu, mirosul unui anumit parfum poate declanşa în minte imaginea primei iubiri. Dar mirosurile te pot încuraja şi să cumperi ceva - şi de aceea unii dezvoltatori imobiliari din SUA gătesc prăjituri în casele pe care încearcă să le vândă.
Experţii în marketing de la Washington State University, SUA şi de la Universitatea din St. Gallen (Elveţia) au făcut un studiu pentru a afla care mirosuri sunt mai eficiente pentru a transpune consumatorii într-o stare a minţii predispusă la cumpărături.
Concluziile lor sunt că mirosurile simple sunt mai bune.
Ei au expus sute de cumpărători elveţieni la un miros simplu de portocale şi un miros mai complex, de portocale cu busuioc, sau ceai verde.
Bonurile înregistrate de casele de marcat au indicat o creştere a vânzărilor când în aer era numai mirosul de portocale.
Un miros simplu este de asemenea benefic si pentru sarcini cognitive.
Cercetătorii de la Washington State University au expus la diverse mirosuri o serie de studenţi care rezolvau probleme lingvistice.
Rezultatul a fost că studenţii au rezolvat probleme mai complexe într-un timp mai scurt atunci când mirosul din aer era unul simplu, decât atunci când mirosul era mai complex sau nu exista nici un miros.
Eric Spangenberg, decanul de la College of Business al universitatii americane, spune că un miros mai simplu este mai uşor de procesat de către creier, aşadar mintea se poate concentra mai bine la a gândi, la a lucra... sau la a cumpăra.