Ştiri şi informaţii din toată lumea
    Ştiri / Societate

    O călătorie între Bratislava şi Viena ar putea dura 8 minute

    O înţelegere între compania Hyperloop Transport Technologies şi Slovacia, privind introducerea transportului tubular cu viteze de 1100 kilometri pe oră, ar reduce călătoria cu trenul între Viena şi Bratislava la doar opt minute.



    Hyperloop.


    Sistemul de transport Hyperloop funcţionează prin utilizarea unui tub semi-vidat, pentru a transporta vehicule mici cu pasageri, la viteze mari.

    Este prima dată când un proiect utilizând această tehnologie a fost propus în afara Statelor Unite, unde câteva companii explorează deja ideea.

    Hyperloop Transport Technologies speră că ar putea revoluţiona transportul în Europa Centrală. După călătoria de opt minute cu trenul la Viena, pentru care testele ar putea începe în 2020, pasagerii ar avea posibilitatea de a merge de la Bratislava la Budapesta, în doar 18 minute.

    12 MARTIE 2016



    TE-AR MAI PUTEA INTERESA

    China a inaugurat oficial cea mai lungă cale ferată de mare viteză din lume, Beijing-Guangzhou, cu o lungime de 2298 km. Trenurile pe această rută merg cu 300 km/h, ceea ce reduce timpul de călătorie între capitală şi Guangzhou, un puternic centru economic în sudul Chinei, de la peste 20 de ore la numai opt.
    Martie 2015 a fost cea mai caldă lună martie la nivel global, de când a început înregistrarea temperaturilor în 1880.
    Cel puţin 11 insule din Arhipelagul Insulelor Solomon de Nord au dispărut în ultimele decenii, sau se confruntă cu o eroziune severă.
    Marea Britanie va stabili cea mai mare rezervaţie maritimă continuă din lume în jurul Insulelor Pitcairn, într-un efort de protejare a vieţii din ocean de activităţile de pescuit ilegale.
    Seismul din Nepal a făcut că Muntele Everest să piardă 2,5 centimetri din înălţime, conform cu ultimele date recepţionate de la sateliţii Agenţiei Spaţiale Europene.
    Cel mai mare pachebot din lume, nava de croazieră "Harmony of the Seas" din clasa Oasis, construit de şantierele navale din Saint-Nazaire (vestul Franţei), a fost pus pe linia de plutire înainte de livrarea care va avea loc în aprilie 2016.