Ştiri şi informaţii din toată lumea
    Ştiri / Tehnologie

    Primul tramvai alimentat cu hidrogen dezvoltat în China

    În curând, pe străzile din China ar putea să apară tramvaie alimentate cu hidrogen. Primul astfel de mijloc de transport a fost construit în Qingdao, un oraş la 650 km sud-est de capitala Beijing, de către Sifang Company, filială a China South Rail Corporation.



    Primul tramvai alimentat cu hidrogen dezvoltat în China.


    Avantajele tramvaielor pe bază de hidrogen sunt numeroase. În primul rând, este o sursă de energie curată, apa fiind singura substanţă emisă în mediu. Tramvaiul nu ar produce nici oxizi de azot, temperatura de reacţie în interiorul celulei de combustibil fiind menţinută sub control la 100 grade Celsius.

    Acesta are suficientă putere pentru a rula aproximativ 100 kilometri cu un singur plin, are o viteză maximă de aproximativ 70 kilometri pe oră şi are nevoie de doar trei minute pentru realimentare.

    Nevoia de transport nepoluant este majoră în China, unde aproximativ 90 la sută din oraşe sunt sub pragul standardelor de siguranţă privind calitatea aerului.

    31 MARTIE 2015



    TE-AR MAI PUTEA INTERESA

    Harmony of the Seas, cel mai mare vas de croazieră din lume, a efectuat prima sa călătorie pe mare.
    În inima Saharei a fost inaugurată una dintre cele mai mari centrale solare din lume, prima etapă a unui proiect conceput pentru a stimula producţia de energie regenerabilă în Africa.
    In timp ce prin fum se poate vedea in anumite conditii cu un detector in infrarosu, prin foc nu. Pornind de la aceasta constatare un grup de oameni de stiinta de la Istituto Nazionale di Ottica, Italia, au folosit holografia digitala, utilizand un laser si un senzor de infrarosu pentru a obtine holograma unor persoane aflate in spatele unor flacari.
    Comisia Europeană a semnat luni un acord cu Coreea de Sud pentru dezvoltarea de tehnologii mobile de a cincea generaţie (5G).
    Un robot militar care imită un catâr de povară poate transporta 180 kg de echipament urmărind comandantul pe teren accidentat. „Catârul electronic” se ridică singur când cade şi execută comenzile vocale primite de la un om. Robotul merge cu până la 4,8 km/h pe teren stâncos şi poate alerga cu 11 km/h pe teren drept.
    China a testat o rachetă hipersonică, capabilă să se deplaseze cu o viteză de câteva ori mai mare decât viteza sunetului şi care poate penetra actualele sisteme de apărare antirachetă. De la Beijing, Ministerul chinez al apărării nu a comentat rezultatele testului, pe care l-a numit ştiinţific şi despre care a precizat că nu este îndreptat împotriva nici unei ţări.