Ştiri şi informaţii din toată lumea
    Afaceri / Texte legislative

    PROCEDURA de atestare a calificarii


    PROCEDURA din 17 ianuarie 2007 de atestare a calificarii - pregatire si experienta profesionala - dobandite in Romania, in afara sistemului national de invatamant, de catre cetatenii romani care doresc sa desfasoare activitati, in mod independent sau ca salariati, pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene
    Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I Nr. 105 din 12 februarie 2007

    Art. 1. - In vederea obtinerii atestatului, cetatenii romani, denumiti in continuare solicitanti, depun la directiile de munca, solidaritate sociala si familie ale judetelor, respectiv a municipiului Bucuresti, personal sau prin imputernicit, pe baza de procura, o documentatie care va cuprinde urmatoarele:

    a) cerere-tip de solicitare a eliberarii atestatului;
    b) documentul de identitate, atat in copie, cat si in original;
    c) documentul care atesta calificarea dobandita in Romania, in afara sistemului national de invatamant, dupa caz:

    - certificatul de calificare/absolvire a unei forme de calificare/pregatire profesionala, organizate in conditiile legii in vigoare la data eliberarii acesteia (original si copie);
    - adeverinta eliberata pe baza procesului-verbal al comisiei tehnice de incadrare si promovare a muncitorilor pentru cei calificati prin practica la locul de munca*) (original si copie);
    - certificatul de competente profesionale, eliberat de un centru de evaluare autorizat conform legislatiei in vigoare (original si copie);
    - cartea de mestesugar, obtinuta in conditiile prevazute de actele normative in vigoare la data eliberarii acesteia (original si copie);
    - carnetul de munca al solicitantului, prin care se dovedeste ca acesta a fost incadrat in ocupatia pentru care a obtinut calificarea si pentru care se solicita atestatul**) (original si copie);
    - copie/copii, certificata/certificate de catre reprezentantul legal al angajatorului sau de catre persoana imputernicita de acesta***), a/ale paginii/paginilor din registrul electronic care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa;
    - orice alt document, eliberat de angajator, care sa ateste activitatea defasurata de solicitant si vechimea in ocupatia pentru care acesta a obtinut calificarea, astfel cum rezulta din dosarul personal;
    - autorizatia eliberata de primarie, insotita de copia certificata a acesteia, pentru desfasurarea de catre persoane fizice a unor activitati economice in mod independent, potrivit legii;

    d) modelul comun european de curriculum vitae, completat de solicitant****);
    e) cel putin o scrisoare de recomandare eliberata de angajator/beneficiarul serviciilor, relevante pentru obtinerea atestarii solicitate.

    Art. 2. - Cererile de eliberare a atestatelor, insotite de documentatia prevazuta la art. 1, se solutioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii acestora.

    Art. 3. - In cazul in care, in urma analizei documentatiei, se constata neregularitati privind documentele prevazute la art. 1, directiile de munca, solidaritate sociala si familie ale judetelor, respectiv a municipiului Bucuresti, vor notifica acest lucru solicitantului, cu cel putin 10 zile inainte de expirarea termenului prevazut la art. 2, indicand modul in care pot fi remediate acestea. In acest caz, termenul prevazut la art. 2 se prelungeste in mod corespunzator cu 10 zile.

    Art. 4. - Respingerea cererii si motivele care au stat la baza acestei decizii se comunica in scris, in termenul prevazut la art. 2. Decizia de neacordare a atestatului, precum si neacordarea acesteia in termenul prevazut la art. 2 pot fi contestate la instanta judecatoreasca competenta, in conditiile prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Art. 5. - (1) Atestatele vor fi documente cu regim special, inscriptionate cu serie si numar distincte.

    (2) Atestatele eliberate de directiile de munca, solidaritate sociala si familie ale judetelor, respectiv a municipiului Bucuresti, vor fi inscrise intr-un registru special.

    Art. 6. - Directiile de munca, solidaritate sociala si familie ale judetelor, respectiv a municipiului Bucuresti, elibereaza atestatul direct solicitantului sau persoanei desemnate de acesta prin procura legalizata.

    *) In cazul in care aceste adeverinte nu mai exista la titulari, dovada calificarii la locul de munca se va putea realiza pe baza inregistrarii acesteia in carnetul de munca.
    **) Carnetele de munca ale salariatilor, angajati la: persoane fizice; societati comerciale cu capital integral privat; asociatii cooperatiste; asociatii familiale; asociatii, fundatii, organizatii sindicale si patronale; orice alte organizatii care sunt constituite si functioneaza potrivit legislatiei romane sunt verificate si certificate de catre inspectoratele teritoriale de munca. Carnetele de munca ale salariatilor angajati la institutii publice sau societati cu capital mixt ori de stat vor fi completate si certificate de catre acestia.
    ***) Conform Hotararii Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor.
    ****) Conform Hotararii Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae.




    TE-AR MAI PUTEA INTERESA